Deel 3. Website bouwen – Bepalen van de technologie!

In deel 2 hebben we de voorbereidingen afgerond en nu komt het echte werk. Nu komen we bij het bepalen van de technologie oftewel wat gaan we bouwen. Want gaan we een statische website bouwen of wordt het een CMS gestuurde website.

Naar aanleiding van het onderzoek dat gedaan is in deel 1 en deel 2 zou nu al wel duidelijk moeten zijn wat het beste bij het bedrijf van je klant past. Hier nog even alle voor- en nadelen van de verschillende keuzes:

Statisch design

Voordelen:

  • – snel en goedkoop
  • – Je hebt geen specifieke webhosting nodig, daardoor kan dit erg goedkoop

Nadelen:

  • – Updaten is erg lastig. – de klant heeft Contribute of Dreamweaver nodig, wat zeer kostbaar is
  • – Veranderen van het ontwerp is ingewikkeld – De website moet opnieuw gemaakt worden.
  • – Web 2.0 toepassen is bijna onmogelijk – bijv. een fotogallerij, een blog, twitter/facebook etc.

CMS designs

Voordelen:

  • – Zodra je het onder de knie hebt is het ook snel te installeren.
  • – Updates zijn gemakkelijk door de klant te doen.
  • – Web 2.0 is makkelijk toe te passen
  • – database is makkelijk te beheren en verplaatsen
  • – Vele gratis open source mogelijkheden

Nadelen:

  • – Specifieke hosting is een pre
  • – Site is duurder omdat het meer onderhoud vergt.
  • – CMSen worden vaker gehacked dan statische sites

Met deze voor en nadelen op een rij zou er samen met de klant een afgewogen keuze gemaakt moeten worden.