Zoekwoordanalyse

Op dit blog willen wij je zoveel mogelijk tips en trucs geven om je te leren om zoekmachinemarketing toe te passen en/of te verbeteren. In de diverse artikelen heb je al met verschillende onderdelen kennis mogen maken. De verschillende onderdelen: zoekwoordanalyse, adverteren (betaalde campagnes, adwords) en Optimalisatie + LinkBuilding (organische resultaten) kunnen afzonderlijk toegepast worden, maar in combinatie zullen ze elkaar versterken.

Wanneer wij de vraag krijgen om een website “onder handen te nemen”, is bijna altijd de motivatie: “Wij willen beter gevonden worden in Google”. Misschien een gevleugelde uitspraak, want dat wil iedereen. Tenslotte is het nog steeds zo dat wanneer je beter gevonden kan worden er dus automatisch meer bezoekers komen op de website en dit leidt (afhankelijk van de doelstelling van de website) tot meer en betere (potentiele) klanten.

Oke, je wilt beter voor de dag komen in Google. Dan komt er een zeer belangrijke vraag die meestal erg ondergewaardeerd wordt en te snel wordt afgedaan.

Waarop wil je beter gevonden worden, welk(e) zoekwoord(en)?

Om hierop antwoord te kunnen geven is het van belang om de doelstelling van de website te begrijpen. We moeten ons verplaatsen in de gedachte van de zoeker. Wie willen we op onze website hebben (doelgroep, iedereen is geen doelgroep) en waarom. En eventueel is dan de vraag wat willen we vervolgens dat de bezoeker doet, wanneer deze op de website komt.

Voor een zoekwoordanalyse zou dus het beste gekeken kunnen worden wat mensen van buitenaf vinden, bijv. vrienden, familie, relaties en bekenden kunnen een objectievere mening geven over hun zoekgedrag.

Via een Google Adwords campagne kan statistisch bewezen worden welke woorden het beste resultaat geven.

Wil je hierbij geholpen worden vul dan hier het formulier in en wij nemen contact met je op voor een vrijblijvende offerte en zoekwoordanalyse.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *